Bara fiske

Följ med på fiske äventyr som drar igång så fort det hugger,

Tröga Gäddor med många båtar.

Kategori: Allmänt

Aja ännu en fiske dag. tror man aldrig får nog av dom. så var det fredrik och thomas som var med i båten idag. aja innan vi kom  ut så var det flera båtar redan ute, och det blev nog 8 st till slut. Massa kända ansikten som dök upp runt Hällholmen.
  Då får man sig en tankeställare att idag är det dagen då bara grisar kommer upp!

Det blåste på riktigt fint idag, ja så klart vi skulle ro idag med, alla andra kör med elmotor och fikar och snackar massa skit, vi i våran lilla röda får mation..
Dagens första var ett sånt mothugg att ingen kunde stoppa fisken att bli krokad, men igentligen så var det inte så hårt. vips så kom första upp med lite tur och stönande. Ja det hände en olycka när man ibland gör milda mothugg mot några kilos gädda.

Som sagt så gick spöt sönder, så nu får man limma och tejpa med silvertejp så håller  den för vilken fiska som helst igen.

Sedan gick det riktigt trögt. så det blev skämt och massa ointressant snack, men sen kom de berömda kläm tricket,, Mot Suomelakom de...

Sedan blev de lite mera fisk för thomas.
En sköning kom upp i båten..

en snabb till...

Sedan kom en annan bild..
Hörru grabben. du kör ju för fort med din elmotor, bäst att du ror så kommer du till ro med! haha
grabbarna bommade, lite synd för de där var nog en 12+

Vädret såg inte så lovande ut, så vi tog en sista sväng och rodde oss in till land sedan..

Skitfiske..

En liten del av Testeboån

Kategori: Allmänt

Som sagt så blev de inget fiske idag, så jag tog kameran och filmade lite vatten som vi har i gävlebukten.
Stället heter Testeboån och sträcker sig en lång bit, men jag filmade bara en liten bit av den.

Såg att det blev en upprepande snutt men den bjuder jag på..

På flötet var det.

Kategori: Allmänt

Idag var man vaken före solen, rullade ut på E4,an 06:20, kollade i backspegeln så var andreas och thomas tät bakom mig. aja vi lastade ut sakerna ur min bil och så kunde man hoppa im i den röda faran.  Det var länge sen, nästan så att man har saknat denna båt,

Andreas hade plockat en gädda innan jag ens han komma till Hällholmen. Aja tänkte jag, grattis skönt att ta dagens första, dock ingen bild på den för den var för stor för att få plats på fotot!

Sedan dök ett av mina flöten och man fick kämpa innan man fick upp den fina gröna som var tjurig..

7,44 kg var den. dagens första och största..
Mycket prylar blir det när man fiskar själv,

Aja vi fortsätter och nöta.. sen ser man thomas bända och posade framför kameran.

Sedan så var det min tur igen.
 5,40kg strax över 1 meter.

5,90 kg och ytligare en över metern

Sen så fick jag inte nå bra bild på min sissta gädda som vägde 6kg och var 104  lite synd dock, för den var gul och fin!

Andreas gav upp kl 15 tiden, jag var på väg in halv 4, då möter man thomas som ville fiska mera och kommer och ror i den andra båten
Svart som natten blev det när vi skulle mot land iaf.

Testa på att göra en lite rolig tafs,

Skitfiske det var en underhållande dag.   Det var några igenkända ansikten idag på sjön. bra fiskat allihopa..

Vilken dag..

Kategori: Allmänt

Dagens inlägg blir en liten video, Det var jag och Fredrik som var ute runt hällholmen.

Lite snabbt inlägg,, Var ute med Andreas och Fredrik igår på en fisketur som slutade med en mörk kväll när vi kom in till land, Lite synd att Andreas bommade sin första flötes trolling gädda där i början..
Jag och Fredrik hade lite mera flyt som hade gjort de tidigare med mete, Det blev 2 gäddor var den dagen.  den största var på 7,5 kg och 105,5 cm  för fredrik och den som jag fick var 5,75 kg och var 104 cm.. Marma fjärden kan leverera ibland!  Kommer lite bilder,,                       Ni kan läsa mera på

Skitfiske

Litet klipp

Kategori: Allmänt

Slutet av månaden ska det komma hela klippet.