Bara fiske

Följ med på fiske äventyr som drar igång så fort det hugger,

På flötet var det.

Kategori: Allmänt

Idag var man vaken före solen, rullade ut på E4,an 06:20, kollade i backspegeln så var andreas och thomas tät bakom mig. aja vi lastade ut sakerna ur min bil och så kunde man hoppa im i den röda faran.  Det var länge sen, nästan så att man har saknat denna båt,
 
Andreas hade plockat en gädda innan jag ens han komma till Hällholmen. Aja tänkte jag, grattis skönt att ta dagens första, dock ingen bild på den för den var för stor för att få plats på fotot!
 
Sedan dök ett av mina flöten och man fick kämpa innan man fick upp den fina gröna som var tjurig..


7,44 kg var den. dagens första och största..
Mycket prylar blir det när man fiskar själv,

Aja vi fortsätter och nöta.. sen ser man thomas bända och posade framför kameran.
 
Sedan så var det min tur igen. 
 5,40kg strax över 1 meter.
 
 
5,90 kg och ytligare en över metern
 
Sen så fick jag inte nå bra bild på min sissta gädda som vägde 6kg och var 104  lite synd dock, för den var gul och fin!
 
 
Andreas gav upp kl 15 tiden, jag var på väg in halv 4, då möter man thomas som ville fiska mera och kommer och ror i den andra båten 
Svart som natten blev det när vi skulle mot land iaf.
 
 Testa på att göra en lite rolig tafs,
 
Skitfiske det var en underhållande dag.   Det var några igenkända ansikten idag på sjön. bra fiskat allihopa..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: