Bara fiske

Följ med på fiske äventyr som drar igång så fort det hugger,

En liten grön.

Kategori: Allmänt

Som sagt så begav jag mig ut för att meta betes fisk på morgonen, men så trögt som de var så gav de ingen resultat,. jag som var sugen på att flötes meta/trolla idag i marma, men tydligen så blev de inte av. får hoppas att de löser sig imorgon.   Vid lunch tiden eller senare runt kl 13 så skickade jag ett medelande till Thomas Karlström och sa att jag inte kunde hålla mig från fisket, Han nappade på direkt och ville följa med, så det blev en vanlig trollning med vanliga sketna wobbler..   Aja de blåste och regnade en hel del, men vi var inte först ute, var två andra båtar som var där före oss.    Vi kämpade i regnet, kände hugg med ingen som ville sätta sig på kroken ordentligt, sen så sa det bara pang och en blev landad efter massa bök och haveri med fiske spöna, samt en sur simon som blev arg över fisken som snurrade sig runt tafsen och runt håven 25 varv..   men de löste sig. 
 
den var strax över 5 kilo. och cirka 95 cm lång.
 
 
Vi var sugna på att fiska några timmar till, men inte lätt när mörkret kommer redan kl 18. Får bli nya tag imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: